Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

«Οι Γερμανοί πλουτίζουν από τους σπάταλους Νοτιοευρωπαίους»

«Οι Γερμανοί πλουτίζουν από τους σπάταλους Νοτιοευρωπαίους»
«Οι σπάταλοι Νοτιοευρωπαίοι απειλούν την ευημερία μας; Το αντίθετο, οι Γερμανοί τους χρωστάμε τον πλουτισμό μας». Με αυτή τη διαπίστωση η γερμανική εφημερίδα Die Zeit διαπιστώνει ότι η γερμανική «οικονομική» βοήθεια προς τις υπερχρεωμένες χώρες είναι ένας μύθος. Η γερμανική εφημερίδα Die Zeit διαπιστώνει σε δημοσίευμά της τις ευθύνες και τα κέρδη των Βορειοευρωπαίων και ειδικά των Γερμανών για την υπερχρέωση των οικονομιών του ευρωπαϊκού Ν. Οι Γερμανοί φοβόντουσαν τη λέξη χρέος πριν από την κρίση, αλλά τα τελευταία 2 χρόνια ακούγεται σαν απειλή. Σκέπτονται ότι η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία απειλούν την ευημερία τους, την οποία θα μπορούσαν να χάσουν ανά πάσα στιγμή. Όπως, όμως, αναφέρει η Zeit, κανείς δεν σκέφτεται τα Leopard 2, τα τανκς που κατασκευάζονται από την γερμανική εταιρεία Krauss-Maffei Wegmann. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. «Πριν από 4 χρόνια, η εταιρεία Krauss-Maffei Wegmann πούλησε 170 Leopard σε μία ευρωπαϊκή αδελφή χώρα και εισέπραξε € 1,7 δις. Αυτό το ποσό είναι περίπου μιάμιση φορά τα ετήσια κέρδη, που συνήθως έχει η εταιρεία. Η αγορά έγινε από την Ελλάδα. Όλοι γνώριζαν ότι οι Έλληνες αγόρασαν τα Leopard 2 με δανεικά χρήματα, αλλά αυτό δεν φάνηκε να ενδιαφέρει κανέναν. Στη Γερμανία εισέρρευσε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό και ήταν το μόνο που τους ένοιαζε». Με αυτό τον τρόπο συνοψίζει η γερμανική εφημερίδα την ουσία της ελληνικής κρίσης και των υπερχρεωμένων νοτιοευρωπαϊκών οικονομιών. Εταιρείες όπως η VW, η Daimler και η BMW κέρδισαν πολλά χρήματα από τις χώρες, που σήμερα βρίσκονται σε οικονομική δυσπραγία. Για παράδειγμα, πριν από την κρίση οι Ιταλοί αγόραζαν 450.000 γερμανικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο, οι Ισπανοί 330.000 αυτοκίνητα και από 50.000 αυτοκίνητα οι Έλληνες και οι Πορτογάλοι. Σχεδόν κάθε 4ο γερμανικό αυτοκίνητο, που εξαγόταν, πήγαινε στις χώρες που σήμερα βρίσκονται σε κρίση. Τα λεφτά αυτά δεν έμειναν μόνο στις εταιρείες. Πήγαν στους υπαλλήλους, στους εργάτες, στους μάνατζερ και στους μετόχους. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει η Zeit, «μπορεί να μην αρέσει σε ορισμένους Γερμανούς, αλλά χωρίς να το ξέρουν, με τα λεφτά από το νότο πλήρωναν το νοίκι τους ή έκαναν διακοπές ή αγόραζαν το καινούργιο κινητό τους». Πριν από μερικές εβδομάδες ανακοινώθηκε ότι οι Γερμανοί αγοράζουν περισσότερα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού από ποτέ. Επιπλέον, υπάρχουν περισσότερες θέσεις εργασίας όσο ποτέ άλλοτε. «Αν όμως οι θέσεις εργασίας δημιουργούνταν από τα λεφτά, που προέρχονταν από τη Ν Ευρώπη, τι θα γίνει αν οι Έλληνες, οι Ισπανοί, οι Ιταλοί και οι Πορτογάλοι αποφασίσουν πραγματικά να κάνουν οικονομία και ξεπληρώσουν τα παλιά τους δάνεια, χωρίς να δανειστούν ξανά;», θέτει το ερώτημα η γερμανική εφημερίδα. Η Zeit υπενθυμίζει ότι οι θέσεις εργασίας στη Γερμανία πάντα δημιουργούνταν και εξαρτώνταν από τις εξαγωγές. Ο κύκλος της κατανάλωσης χρειάζεται το δανεισμό, χωρίς αυτό δεν θα υπάρχουν χρήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου