Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Κύμα... είναι και θα φύγει;(14/05/2012 εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Κύμα... είναι και θα φύγει;(14/05/2012 εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)
Αναρχικός καθηγητής πολιτικών επιστημών ήθελε να αποδείξει στους μαθητές του πως ίσως τα ολοκληρωτικά καθεστώτα να μην αποτελούν παρελθόν και πως δεν περιορίζονται στο ναζιστικό κίνημα της Γερμανίας, αλλά έχουν πάρει πολλές μορφές. Τελικά κατάφερε να αποδείξει πως η χειραγώγηση μάζας είναι εύκολη υπόθεση. Τις τελευταίες μέρες στα περισσότερα σχολεία της Ελλάδας η συζήτηση έχει ανάψει γύρω από τη γερμανική ταινία του 2008 «Το κύμα», η οποία περιέγραφε την τραγική κατάληξη ενός κοινωνικού πειράματος σε ένα λύκειο της γερμανικής επαρχίας(προέβλεπε τη συγκρότηση μιας ελίτ με μυστικούς κώδικες, σκληρή πειθαρχία και υψηλούς στόχους). Σε τοπικό επίπεδο, την επομένη των εκλογών Έλληνας καθηγητής προσπάθησε να μιμηθεί την ταινία και υπέβαλε τα παιδιά στο αντίστοιχο πείραμα(παρακινδυνευμένο κατά άλλους) προκειμένου να τους μυήσει στα άδυτα των φασιστικών καθεστώτων που ορισμένα από αυτά υπερασπίζονται. Τις δυσάρεστες εμπειρίες τις μοιράστηκε στο διαδίκτυο. «Ήθελα να δείξω στα παιδιά, με τη δύναμη του παραδείγματος, ότι όποιος ασπάζεται το απόλυτο κακό πρέπει να είναι έτοιμος και να το υποστεί», ανέφερε, ωστόσο οι μαθητές του τον απογοήτευσαν, καθώς δεν υπήρχε καμία αμφισβήτηση στα στρατιωτικού τύπου προστάγματά του. Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ δεν είναι άγνωστη στα σχολεία. Τα τελευταία χρόνια οι καθηγητές έρχονται συχνά αντιμέτωποι με φαινόμενα δυσάρεστα, τα οποία συνδέονται με αυτήν. Κρούσματα βίας ενάντια σε μετανάστες μαθητές, ναζιστικοί χαιρετισμοί και συνθήματα στους τοίχους είναι μερικά μόνο από αυτά. Μάλιστα, η πρόεδρος της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Ελένη Ζυμβρακάκη έμεινε έκπληκτη όταν άκουσε από μαθητές της ότι ψήφισαν ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. «Η μεγάλη μερίδα δεν ψήφισε συνειδητά. Θεώρησαν ότι είναι αντισυστημικό κόμμα. Μάλιστα ένας από αυτούς βγήκε και ζήτησε συγγνώμη. Ένα μικρό κομμάτι μαθητών όμως είναι στρατολογημένο», σημείωσε. Στη Θεσσαλονίκη, η εικόνα των χρυσαυγιτών στα σχολεία είναι πιο έντονη στα δυτικά, εκεί που έχει πολλούς μετανάστες και φυσικά πολλά οικονομικά προβλήματα. Ακόμα και οι ενδοσχολικές συζητήσεις για τη δράση των ναζί στον Χορτιάτη φαίνεται ότι μερικές φορές δεν βοηθούν. «Ένα παιδάκι μού λέει με απίστευτο θράσος, «το ξέρω κυρία, από εκεί είμαι». Μένω έκπληκτη και μου λέει πάλι: «δεν με συγκινεί καθόλου, κυρία»», περιγράφει αποσβολωμένη καθηγήτρια της περιοχής. Το προφίλ Οπαδοί της νεοναζιστικής οργάνωσης συνήθως δηλώνουν παιδιά με χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο, με περιφερειακό ρόλο, ποτέ πρωταγωνιστικό, και με πάμπολλα οικογενειακά αδιέξοδα. Οι περισσότεροι δεν έχουν ιδεολογικό προφίλ, το βιώνουν περισσότερο σαν έκφραση ακτιβισμού και αντισυμβατικής συμπεριφοράς. Αντιδρούν μ’ αυτόν τον τρόπο ενάντια στο κατεστημένο, στους πολιτικούς που πούλησαν την πατρίδα τους και σ’ αυτούς που τους κατέστρεψαν το μέλλον. «Αν δεν μπορούν να είναι σίγουροι ότι κάποιος τους αγαπά, νιώθουν ενωμένοι μέσα από το μίσος ενός φαντασιακού εχθρού», υποστηρίζει ο φιλόλογος του 1ου Λυκείου Μενεμένης Δημήτρης Πιτσιάβας. Η στρατολόγηση των μαθητών γίνεται συνήθως μέσα από αθλητικά σωματεία-γήπεδα αλλά και το διαδίκτυο. Όπως αναφέρουν καθηγητές, οι χρυσαυγίτες δεν τους προσεγγίζουν ανοιχτά, περισσότερο δρουν σε προσωπικό επίπεδο. Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα απασχόλησαν την εκπαιδευτική κοινότητα δύο άλλα γεγονότα που σχετίζονται με τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Πρώτον, η ναζιστική οργάνωση επιτέθηκε κατά εκπαιδευτικού σε σχολείο του Κιλκίς που οργάνωσε αντιρατσιστική επίσκεψη στο σχολείο μεταναστών «Οδυσσέας» στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την 21η Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα ενάντια στον ρατσισμό. Η 2η περίπτωση έχει να κάνει με τη διαγραφή από την ΟΛΜΕ(το καταστατικό της αναφέρει ότι είναι κατά της εξάπλωσης φασιστικών ιδεών) ενός διευθυντή σχολείου από την Κρήτη, ο οποίος κατηγορήθηκε για ναζιστική προπαγάνδα και στρατολόγηση νεαρών μαθητών. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος για τον γενικό γραμματέα της ΟΛΜΕ Θεμιστοκλή Κοτσιφάκη. Όπως τόνισε ο ίδιος, «είναι αναγκαίο να κάνουμε μια προσπάθεια πιο οργανωμένη και κεντρική για να αντιμετωπίσουμε τις φασιστικές συμπεριφορές. Τα σχολεία πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τις κρίσεις με παιδαγωγικούς τρόπους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου